Vilkår og betingelser

1] Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

2] Partene
Selger er:
Kuno AS
Sigurd Hoels vei 96
0655 Oslo
kundeservice@kuno.no
Telefon: 45851336

Organisasjonsnummer: 933546225MVA

Selgeren betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Innholdsfortegnelse:
1] Avtalen

2] Partene
3] Pris
4] Avtaleinngåelse
5] Betaling
6] Levering
7] Risikoen for varen
8] Angrerett
9] Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
10] Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
11] Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
12] Garanti
13] Personopplysninger
14] Konfliktløsning

3] Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Alle varer sendes fra vårt lager i Norge. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4] Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5] Betaling
Betaling skjer via Shopify når bestillingen gjennomføres i nettbutikken, og betalingsløsningen behandles av Stripe. Ved bruk av kredittkort eller debetkort blir kjøpesummen reservert på kortet ved bestilling, og kortet blir belastet samme dag som varen sendes fra selgeren til kjøperen.

6] Levering
Vi tilbyr gratis frakt på alle våre produkter, og alle bestillinger sendes med PostNord Collect til nærmeste utleveringssted basert på kjøpers adresse.

Levering anses som gjennomført når kjøperen, eller dennes representant, har hentet varen fra utleveringsstedet. 

7] Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8] Angrerett
Vi tilbyr 30 dagers angrerett, noe som er utvidet i forhold til angrerettlovens krav om minimum 14 dager.» Kjøper må gi selger melding om bruk av angreretten innen 30 dager fra fristen begynner å løpe. Meldingen bør skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

9] Forsinkelse og manglende levering
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen, kan kjøperen kreve refundering, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Krav om misligholdsbeføyelser bør meldes skriftlig.

10] Mangel ved varen
Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget gi selger melding om dette. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

11] Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, kan selgeren kreve varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen samt kreve erstatning fra kjøperen. Selger kan også kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

12] Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de som følger av lovgivningen. Garantien innebærer ingen begrensninger i kjøperens rettigheter ved forsinkelse eller mangler.

13] Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Selgeren kan kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendige for å gjennomføre avtalen med kjøperen.

14] Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen kontakte Forbrukerrådet for mekling (telefon: 23 400 500, www.forbrukerradet.no).

• Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

• Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.